جزئیات خواندنی
تبلیغات تلویزیونی یا هدایای تبلیغاتی؟!
تاریخ: 2018/6/23 تبلیغات تلویزیونی یا هدایای تبلیغاتی؟!
در حال حاضر تبلیغات یکی از مهمترین بخشهای هر کسب و کاری به حساب میآید که معمولاً هزینههای سرسامآوری را به همراه خواهد داشت. حذف تبلیغات نیز به معنی فراموش شدن برند کسب وکار شما از حافظهی بازار و مشتریان خواهد بود. به همین دلیل یکی از مهمترین تصمیمهای واحد بازاریابی و تبلیغات هر کسب و کاری، تعیین میزان هزینه‌‌ی تبلیغاتی و نحوهی استفاده از این بودجه میباشد.
از رایجترین روشهای تبلیغاتی که در حال حاضر توسط بسیاری از برندها، خصوصاً برندهای معروف و برندهای در حال رشد مورد استفاده قرار میدهند، تبلیغاتی تلویزیونی و دیجیتالی میباشد. تبلیغات تلویزیونی نیز همانند سایر روشهای مرسوم تبلیغاتی دارای نقاط مثبت و منفی خاص خود میباشد. در این مقاله قصد داریم تا نقاط ضعف تبلیغات تلویزیونی را در کنار نقاط قوت تبلیغات تلویزیونی قرار دهیم و در نهایت یکی دیگر از انواع روشهای جدید و کارآمد تبلیغاتی که با نام هدایای تبلیغاتی شناخته میشود را معرفی و از منظر نتیجه با تبلیغات تلویزیونی و دیجیتالی مورد مقایسه قراردهیم.
در ادامه موارد زیر را مورد بررسی قرار خواهیم داد:
  • بررسی انواع تبلیغات تلویزیونی
  • نقاط ضعف تبلیغات تلویزیونی
  • نقاط قوت تبلیغات تلویزیونی
  • رایجترین روشهای تبلیغات دیجیتالی
  • بررسی استراتژی استفاده از هدایای تبلیغاتی
  • نقاط ضعف و قوت استفاده از هدایای تبلیغاتی
  • مقایسهی اثر تبلیغات تلویزیونی و هدایای تبلیغاتی
 
  • تبلیغات تلویزیونی






















کمتر از یک قرن از پیدایش تبلیغات تلویزیونی میگذرد و این روش تبلیغاتی توانسته است تا موفقیت چشمگیری در میان صاحبان کسب و کار به خود اختصاص دهد. اولین بار در سال ۱۹۴۱ در کشور آمریکا این روش تبلیغاتی به مدت زمان ۲۰ ثانیه پیش از شروع یک مسابقهی بیسبال مورد استفاده قرارگرفت. به مرور، این روش تبلیغاتی توانست در فضای کسب و کار جایگاه خوبی را برای خود فراهم کند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، خصوصاً پیشرفت صنعت فیلمسازی و انیمیشن در توسعه و افزایش کیفیت تبلیغهای تلویزیونی نقش بسزایی داشتهاست. در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی دارای انواع مختلفی میباشد که مهمترین آنها عبارتند از:
  1. نمایش عملکرد محصول: در این روش تبلیغات تلویزیونی، نحوهی عملکرد کالا و یا چگونگی انجام خدمت نمایش داده میشود. متخصص حوزهی تبلیغات، این روش را در برانگیختن تماشاگران برای انجام عمل بسیار مهم و مؤثر دانستهاند.
  2. اثبات یک ادعا: در این روش از تبلیغات تلویزیونی، معمولاً برای اثبات یک گذاره از نظر شخص سومی استفاده میشود. این شخص معمولاً از کسانی میباشد که یا کالا را خریداری کرده و یا از خدمت استفاده کردهاست. به کمک نمایش نظر این افراد در آگهی، بیننده به صحت پیام درون آگهی اعتماد میکند.
  3. معرفی کالا یا خدمت: این روش معمولاً با استفاده از یک فرد مشهور یا اصطلاحاً سلبریتی انجام میشود. این فرد در مقابل دوربین مزایای محصول یا خدمت را ذکر میکند و بینندگان را به استفاده از آن دعوت میکند. اعتبار شخصی فرد مشهور به صورت مستقیم بر نتیجهی تبلیغات اثر میگذارد.
  4. روایتی بر اساس زندگی روزمره: در این روش معمولاً اتفاق یا رویدادی به عنوان سوژهی اصلی انتخاب میشود. این رویداد باید به گونهای انتخاب شود که تقریباً برای عموم افراد قابل تجربه و ملموس بودهباشد. محصول یا خدمت در این روش به عنوان راه حل مناسبی در رویداد مطرح میشود.
  5. سبک زندگی: معمولاً سبک زندگی افراد از عوامل و رویدادهای متفاوتی جهت میگیرد. در این روش تبلیغاتی هدف اضافه و یا جایگزینی رفتاری در سبک زندگی افراد میباشد. به عنوان مثال، در این روش تبلیغاتی استفاده از کالا یا خدمت خاصی را به گونهای نشان از سبک زندگی طبقهای از افراد منعکس میکنیم.
  6. انیمیشن: کودکان و برخی از بزرگسالان ( خصوصاً بانوان ) به تبلیغات انیمیشنی علاقه نشان میدهند. برخی از تبلیغات تلویزیونی بر بستر انیمیشن و کارتون پیام تبلیغاتی خود را منتقل میکنند. در حال حاضر این روش از روشهای تبلیغاتی بسیار مؤثر و موفقیت آمیز بودهاست.
  7. تبلیغات موزیکال: تبلیغات موزیکال همانگونه که از عنوانش استنباط میشود، بر اساس یک موسیقی یا شعر تولید میشود. این نوع از آگاهیهای تبلیغاتی دارای یک ریتم و ملودی خاصی هستند که به مرور زمان در ذهن بینندگان ماندگار میشود. به احتمال زیاد باید با این صحنه که فردی یک تبلیغات موزیکال را با خود زمزمه میکند روبرو شدهباشد و یا خودتان این مورد را تجربه کردهباشید. تولید این نوع از تبلیغات نسبتاً دشوار میباشد اما بسیار اثربخش خواهد بود.
  8. طنز: استفاده از طنز در آگهیهای تبلیغاتی همواره یکی از بهترین روشهای تبلیغ به حساب میآید. طنز به ذات خود برای بیننده بسیار رضایتبخش میباشد. به همین دلیل معمولاً از تبلیغات تلویزیونی طنزآلود بسیار استقبال میشود.
این ۸ مورد از مؤثرترین انواع تبلیغاتهای تلویزیونی می باشند. البته ناگفته نماند که با توجه به قدرت بالای رسانههای صوتی و تصویری، قابلیت توسعه و خلاقیت در این نوع از تبلیغات وجود دارد و میتوان روشها و انواع جدیدی از تبلیغات تلویزیونی را ابداع کرد.
 
 
  • نقاط ضعف و قوت تبلیغات تلویزیونی



















 
تبلیغات تلویزیونی نیز همانند سایر روشهای تبلیغاتی دارای مزایا و معایب خاص خوب میباشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از مهمترین معایب و مزایای تبلیغات تلویزیونی را برشمریم:
  • مزایای تبلیغات تلویزیونی:
  1. بزرگترین ویژگی مثبت تبلیغات تلویزیونی که موجب پیشرفت و توسعهی این روش تبلیغاتی شدهاست، به حجم مخاطبانی که به صورت مستقیم تحت تأثیر پیام تبلیغاتی قرار میگیرند باز میگردد. مخاطبانی به طور مستقیم در معرض تبلیغات تلویزیونی قرار میگیرند نسبت به سایر ابزارهای رسانهای از جمله رادیو و روزنامه نیز بیشتر میباشد.
  2. پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی معمولاً هنگامی که فرد در هشیاری کامل میباشد منتقل میشود. به عنوان مثالی برای اثبات این مدعا میتوان به پیامهای تبلیغاتی بین سریالها و مسابقات تلویزیونی اشاره کرد. این پیامها هنگامی که بینندگان در هشیاری کامل هستند به آنها منتقل میشود.
  3. تبلیغات تلویزیونی تمامی حواس بینندگان را درگیر خود میکنند. بینندگان پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی با درک صدا، تصویر و حرکت مضمون پیام را درک میکنند. هر چه تعداد حواس به کار گرفته شده در هنگام مواجه شدن با یک موضوع بیشتر باشد، مفهوم و پیام اصلی بهتر و عمیقتر درک میشود. علاوه بر این، تولیدکنندگان پیام نیز میتوانند خلاقیت بیشتری را در طراحی و تولید پیام از خود نشان دهند. به همین دلیل قدرت جذب مخاطب در این روش از تبلیغات بسیار بالا میباشد. بدون شک این مورد برای شما نیز اتفاق افتادهاست که با دیدن چند ثانیه از یک آگهی تبلیغاتی تصمیم برای دیدن ادامهی پیام کنجکاو شده باشید. این حالت از خاصیت استفاده از چندین حس در یک زمان نشئت میگیرد.
  4. پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی از نظر تنوع بسیار گسترده و متنوع هستند. نسبت به سایر کانالهای تبلیغاتی نظیر روزنامه و رادیو، پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی این امکان را به شما میدهند تا نسبت به سایر کسب و کارهای مشابه خود را متمایز سازید. اصل تمایز در تبلیغات در تبلیغات تلویزیونی، به واسطهی استفاده از خلاقیت  میسر میشود.
  5. به صورت متوسط در جوامع پیشرفته نظیر جامعهی آمریکا، افراد به طور متوسط ۴ الی ۵ ساعت از زمان خود را پای تلویزیون سپری میکنند. به همین دلیل مدت زمان زیادی در اختیار شماست تا تبلیغات خود را به طیف گستردهای از افراد نمایش دهید. برای درک این مزیت مهم تبلیغاتهای تلویزیونی، به ساعاتی که به طور متوسط افراد زمان خود را به مطالعهی روزنامه و یا گوش دادن به رادیو صرف میکنند دقت کنید. بدون شک این زمان در مقابل زمانی که افراد به تماشای تلویزیون مشغول هستند بسیار اندک خواهد بود.
  6. معمولاً افراد مختلف ساعات متفاوتی از شبانه روز را به تماشای تلویزیون اختصاص میدهند. با بررسی و تحلیل مشاغل و گروههای سنی مختلف به آسانی میتوانید مشتریان هدف خود را شناسایی کنید و تبلیغات تلویزیونی خود را در ساعاتی از شبانه روز که مشتریان و مخاطبان هدف شما به تماشای تلویزیون مشغول هستند، پخش کنید.
  • معایب تبلیغات تلویزیونی:
  1. هیچ یک از روشهای تبلیغاتی به اندازهی تبلیغات تلویزیونی نمیتواند بودجه و پسانداز شما را کاهش دهد. بدون شک تبلیغات تلویزیونی رتبهی اول را فهرست گرانترین روشهای تبیغاتی به خود اختصاص میدهد. این روش تبلیغاتی با توجه به طیف گستردهای از افرادی که پوشش میدهد، دارای هزینههای سرسآم آوری می باشد که تقبل آن برای بسیاری از کسب و کارها اگر غیرممکن نباشد، بسیار سخت و پرخطر خواهد بود.
  2. علاوه بر هزینههای مربوط به پخش پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی، هزینههای مربوط به طراحی و ساخت آن نیز بسیار زیاد میباشد.  برای ساخت یک پیام تبلیغاتی تلویزیونی افراد زیادی از قبیل نویسنده، بازیگر، کارگردان، تدوینگر و ... نیز دخیل هستند که هر یک از آنها هزینههای خاص خود را به همراه دارند.
  3. تبلیغات تلویزیونی برای اثرگذاری بر ذهن بینندگان نیاز دارد تا به صورت مستمر تکرار شود. همانطور که گفتیم به خودی خود تولید یک کلیپ تبلیغاتی برای نمایش در تلویزیون، دارای هزینههای سنگینی میباشد. هزینههای مربوط به پخش مجدد، بار هزینهای زیادی را به کسب و کار وارد میکند. در صورتی که کمپین تبلیغاتی نتواند راندمان مطلوبی برای کسب و کار به همراه داشته باشد مسلماً مبلغ هنگفتی از منابع به هدر خواهد رفت. به همین دلیل تبلیغات تلویزیونی محکوم است تا سود زیادی برای کسب و کار به همراه داشته باشد تا علاوه بر پرداخت هزینههای خود هم باعث افزایش تقاضا برای برند شود و هم در نهایت منافعی که مدیران بازاریابی به دنبال آن هستند را تأمین کند.
  4. بالا بودن سطح هزینههای مربوط به تهیهی یک کلیپ تبلیغاتی برای نمایش در تلویزیون، دارای مشکلات دیگری نیز میباشد. امکان ایجاد تغییر در محتوای تبلیغاتی در تبلیغات تلویزیونی بسیار سخت و دشوار میباشد. متن و تصویر یک آگهی تبلیغاتی منتشر شده در یک روزنامهی محلی به راحت قابل تغییر میباشد. اما پس از انتشار یک تبلیغات تلویزیونی به سختی میتوان تغییراتی در آن ایجاد کرد. این مشکل زمانی خود را نمایان خواهد کرد که به دلیل مناسب نبودن محتوای موجود در پیام تبلیغاتی نتواند انتظارات شما را برآورده کند. در نتیجه به منظور جلوگیری از افزایش زیان وارده، ناچار خواهید بود یا به طور کلی کمپین را متوقف کنید و یا اینکه با صرف هزینه مجدداً اقدم به ساخت محتوای تبلیغاتی جدید کنید.
  5. در تبلیغات تلویزیونی اثرگذاری بر روی بینندگان هدف نسبتاً دشوار میباشد. به عنوان مثال اگر مشتریان شما ورزشکار باشند، منطقیترین گزینه نمایش تبلیغ در شبکههای ورزشی میباشد. اما ممکن است بخش اعظم مشتریان شما اصلاً شبکهی ورزشی مدنظر شما را تماشا نکنند. به همین دلیل، اثرگذاری و یافتن بینندگانی که احتمال اینکه از مشتریان شما باشند نسبتاً دشوار میباشد.
  6. به عنوان آخرین مورد از معایب تبلیغات تلویزیونی که از برخی جوانب مهمترین آنها نیز به حساب میآید به تحقیقات کمپانی مک کنزی در سال ۲۰۱۰ مربوط میشود. بر اساس دستاوردهای کمپانی ک کنزی در سال ۲۰۱۰، اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی در این سال نسبت با سال ۱۹۹۰ به یک سوم تنزل پیدا کردهاست. اگر بخواهیم دلایل این تغییرات را جویا شویم به راحتی به این نکته خواهیم رسید که در سال ۱۹۹۰ تلویزیون به نوعی تنها ابزار سرگرمی به حساب میآمد. اما در عصر حاضر ابزار تکنولوژیکی دیگری از قبیل پخشکنندههای موسیقی و کنسولهای بازی توجه قشر جوانتر جامعه را به خود جلب کردهاست. به همین دلیل به اندازهی چشمگیری از مخاطبان و بینندگان تلویزیون کم شدهاست. علاوه بر این، دید افراد جامعه به تبلیغات تلویزیونی همانند سالهای ۱۹۹۰ نیست. به بیان دیگر تبلیغات تلویزیونی به اندازهی گذشت بر روی افراد تأثیر ندارد و افراد از کانالهای دیگری هدایت میشوند.
  • مختصری در مورد تبلیغات دیجیتالی






















همانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتال نیز بر اساس رسانه عمل میکند و سعی دارد تا محتوای تبلیغاتی شما در پیش چشمان مخاطب و بیننده نمایش دهد. حال این نمایش میتواند به واسطهی استفادهی رایگان مخاطبان از یک سرویس و یا در نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر باشد. تبلیغات دیجیتالی به طور کلی به ۳ دستهی کلی تقسیم میشود:
  • تبلیغات بر مبنای جستجو PPC
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات در شبکه اجتماعی
تبلیغات PPC در بین اکثر افراد با عنوان تبلیغات نتایج پولی و یا دارای اسپانسر شناخته شدهاست. نمونهی بارز این تبلیغات انواع لینکهای پیشنهاد داده شده توسط موتور جستجوگر گوگل میباشد. این روش از تبلیغات دیجیتال بیشتر به منظور بهبود وضعیت وبسایتها در فهرست نتایج موتورهای جستجوگر مورد استفاده قرار میگیرد. مهمترین مزیت استفاده از این روش و روشهای مشابه، قابلیت استفاده همگانی آن میباشد. تقریبا با تخصیص مقادیر متفاوتی میتوان کمپینی در این روش تبلیغاتی راهاندازی کرد و نتایج حاصل از آن را به وضوح مشاهده کرد.
تبلیغات بنری از برخی لحاظ بسیار به تبلیغات تلویزیونی شبیه است. در تبلیغات بنری معمولا یک محتوای از پیش آماده شده در مقابل چشمان بینندگان قرار میگیرد. این محتوا به روشهای متفاوتی میتواند به بیننده نمایش داده شود که مهمترین آنها عبارتند از:
  • تبلیغات بنری استاتیک یا ثابت
  • تبلیغات  بنری ویدیویی
  • تبلیغات بنری با استفاده از تصاویر ویرایش شده نظیر تایپوگرافی یا اینفوگرافی
  • تبلیغات بنری فلش
  • تبلیغات بنری موبایلی
تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از پرطرفدارترین و ارزانترین انواع تبلیغات میباشد. شبکههای اجتماعی بدون شک بخشی از هر گوشی هوشمند را به خود اختصاص دادهاند. به همین دلیل بر اساس بینندگان بسیار زیاد این شبکهها، انواع روشها و مدلهای متفاوتی از تبلیغات به صورت اختصاصی برای استفاده در شبکههای اجتماعی ایجاد شدهاست.
 
 
 
 
  • بررسی استراتژی هدایای تبلیغاتی






















برای درک بهتر استراتژی هدایای تبلیغاتی از  جملهی ماندگار مایا آنجلو بهره میبریم. مایا آنجلو میگوید: من یاد گرفتهام که مردم گفتههای شما را فراموش خواهند کرد، مردم کارهایی که برایشان انجام دادهاید را فراموش خواهند کرد، اما مردم هیچگاه احساساتی که در آنها برانگیختید را فراموش نخواهند کرد.
استراتژی هدایای تبلیغاتی بر اساس ماندگاری در ذهن و حافظهی افراد عمل میکند. این هدایا علاوه بر اینکه قادرند علامت تبلیغاتی و یا شعار تبلیغاتی برند شما را در مقابل چشمان افراد زیادی نمایش دهند، مشتریان وفاداری را برای برند شما خلق میکنند. بهترین نتیجهای که هر کمپین تبلیغاتی علاوه بر افزایش فروش میتواند در پی داشتهباشد، افزودن به تعداد مشتریان وفادار به برند میباشد. هدایای تبلیغاتی در انجام این عمل بسیار توانمند هستند.
گذشته از این موارد، کارکرد هدایای تبلیغاتی بسیار گسترده میباشد و دارای مزایایی قابل مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی، خصوصاً تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات دیجیتالی میباشد. در ادامهی این بخش ۵ قصد داریم تا مزایا و معایب استفاده از هدایای تبلیغاتی را بررسی کنیم:
  • نمایش برند کمپانی:
از مهمترین کارکردهای استراتژی استفاده از هدایای تبلیغاتی نمایش برند و لوگوی کمپانی میباشد. افراد تنها با استفاده از هدایای تبلیغاتی در حال انتشار پیام تبلیغاتی برند شما خواهند بود که این نوع از تبلیغ هدف نهایی هر کسب و کاری میباشد. به بیانی دیگر، هدایای تبلیغاتی در اولین گام خود قادر است تا هدف نهایی بسیاری دیگر از انواع تبلیغات را مهیا کند. بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷، تقریباً ۹۰ درصد از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت نمودهاند، این هدایای تبلیغاتی را مورد استفاده قرارداده و  نزد خود نگهداشتند.
نکتهی پنهان در این آمار مربوط به ۹۰ درصد از افرادی که از هدایای تبلیغاتی استفاده کردهاند نمیباشد. سایر افرادی که از پس از دریافت هدیه تبلیغاتی از آن استفاده نمی کنند ( ۱۰ درصد )، هدایای تبلیغاتی را به دوستان و نزدیکان خود هدیه میکنند. در نتیجه از هر ۱۰۰ هدیه تبلیغاتی، ممکن است ۱ الی ۴ هدیه در گوشهای تاریک بماند و مورد استفاده قرار نگیرد.
 
  • هزینهی اندک و نرخ تأثیر بالا:
بر اساس آخرین مستندات موجود در اواخر سال ۲۰۱۷، برای هر کمپانی جذب مشتریان جدید ۵۰۰ درصد گرانتر از حفظ مشتریان فعلی میباشد. بر اساس همان منبع، ۲۰ درصد از خریداران و مصرفکنندگان کالا و خدمات علاقهمند هستند تا خرید خود را از برندی انجام دهند که پس از خرید هدیه اهدا میکند.
بر همین اساس، نرخ تأثیر هدایای تبلیغاتی بسیار بالاتر از سایر روشهای تبلیغاتی میباشد. تبلیغات متنی نظیر انواع بنر و تراکت دارای نرخ تأثیر ۴ درصد، تبلیغات تلویزیونی ۱ درصد و تبلیغات آنلاین یا دیجیتالی برابر با ۶ درصد میباشد. شاید بسیار برای شما تعجب برانگیز باشد که چرا تبلیغات تلویزیونی دارای کمترین ضریب اثرگذاری بر مخاطب میباشد. پاسخ این سؤال نیز بسیار ساده است. معمولاً در پخش تبلیغات تلویزیونی افراد زیادی تبلیغات را مشاهده میکنند. این نسبت ۱ درصد به این معنی میباشد که تنها ۱ درصد از تمام کسانی که آگهی را مشاهده کردهاند تحت تأثیر آن قرار گرفتهاند. در هر نوبت پخش تبلیغات تلویزیونی ممکن است چند میلیون نفر به طور همزمان این آگهی را مشاهده کنند که تنها ۱ درصد از آنها تحت تأثیر آن قرار میگیرند.
در نگاه اول تبلیغات تلویزیونی برندهی بدون شک این مقایسه میباشد. دلیل این پیروزی نیز مربوط به تعداد افرادی میباشد که تحت تأثیر میگذارد. تبلیغ تلویزیونی نسبت به سایر روشها تعداد افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار میدهد اما این به تنهایی کافی نیست. با استفاده از یک تناسب ساده بین نرخ تأثیر تبلیغ و هزینهی انجام شده برای آن به راحتی میتوانید ببینید که هزینهی هدایای تبلیغاتی برای هر نفر بسیار ارزانتر از سایر روشهای تبلیغاتی میباشد.
 
  • منفعت دو طرفه:
در مقایسه با سایر انواع تبلیغات و روشهای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی مورد علاقهی مشتریان میباشد و مشتریان از اینکه این هدایای تبلیغاتی را دریافت کنند خوشحال میشوند و با علاقه آنها را مورد استفاده قرار میدهند. طبق نظر سنجی انجام شده توسط وبسایت Business 2 Community، ۵۵درصد از پاسخدهندگان به پرسشنامهها اذعان داشتند که در خانهی خود حداقل یک هدیه تبلیغاتی دارند. ۷۴ درصد هم گفتند که در محل کار خود، دست کم یک هدیهی تبلیغاتی موجود میباشد. علاوه بر این دو مورد ۹۱ درصد از پاسخدهندگان نیز اعلام کردند که در آشپزخانهی منزل خود نیز حداقل یک هدیه تبلیغاتی وجود دارد. بنابراین میتوانیم به این نتیجه برسیم که تقریباً هدایای تبلیغاتی توسط افراد مورد استفاده قرار میگیرند و تنها تعداد ناچیزی از این هدایا بلا استفاده میمانند که بدون شک باید دلایلی خاص برای استفاده نشدن وجود داشته باشد.
  • استراتژی بازاریابی مؤثر:
به طور معمول هدایای تبلیغاتی، خصوصاً کارت اعتباری و هدایای تبلیغاتی الکترونیکی از محبوبیت بسیار بالایی در نزد مشتریان برخوردار میباشد و مشتریان معمولاً از دریافت چنین هدایایی بسیار هیجان زده میشوند. نکتهی جلب توجه در مورد هدایای تبلیغاتی این است که شما میتوانید هدایا را مختص مشتریان هدف خود طراحی کنید. هدایای تبلیغاتی توسط دریافتکنندگان هدایا به صورت مستقیم قابل استفاده هستند. به همین دلیل اگر این هدایا برای قشر خاصی مورد استفاده باشد، این دسته از افراد به احتمال زیاد به مشتری برند شما تبدیل میشوند.
  • دسترسی به طیف وسیعی از افراد:
اگر به میزان اثربخشی انواع کارت ویزیت دقت کرده باشید به یک نکتهی بسیار مهم در کارت ویزیت و سایر روشهای تبلیغاتی مشابه پی خواهید برد. شما هیچ موقع نمیتوانید به وسیلهی کارت ویزیت افراد زیادی از خدمات و سرویس خود مطلع کنید. اما با استفاده از یک هدیهی تبلیغاتی به راحتی میتوانید به صورت مستقیم و غیر مستقیم به افراد بسیاری دسترسی داشته باشید.
 
  • صبر و حوصله در ردیابی رفتار مشتریان:
بزرگترین و به بیانی دیگر، تنها مشکل هدایای تبلیغاتی را میتوان به زمانبر بودن فرایند انجام آن نسبت داد. برای تهیهی هدایای تبلیغاتی باید رفتار مشتریان خود ردیابی کنید و آنها به صورت دقیق زیر نظر بگیرید. این فرایند نیازمند زمان کافی و حوصله میباشد. به همین بسیاری از کسب و کارها از استعمال این روش چشمپوشی میکنند.
 
  • کلام آخر: مقایسه تبلیغات تلویزیونی یا هدایای تبلیغاتی؟!






















تا اینجا مهمترین مزایا و معایب انواع تبلیغات تلویزیونی و هدایای تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دادیم. نکتهی مهم و اساسی در رابطه با این دو روش مهم و محوری تبلیغاتی این است که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خود میباشند.
پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی دارای مخاطبان بسیار زیادی میباشد و حواس اصلی انسان را با پیام تبلیغاتی درگیر میکند. از طرفی، آمادهسازی و پخش این نوع از پیامهای تبلیغاتی بسیار پرهزینه میباشد و تمامی کسب و کارها قادر نیستند تا این هزینهها را متقبل شوند.
از سمت دیگر هدایای تبلیغاتی از سمت مخاطبان و دریافتکنندگان این هدایا، که معمولاً جزو مشتریان فعلی و سابق میباشند، بسیار پرطرفدار و دوستداشتنی میباشد. به همین دلیل معمولاً اهداف کمپین تبلیغاتی به دلیل استقبال مشتریان حاصل میشوند. هدایای تبلیغاتی در عین کارکرد عالی و هزینههای بسیار پایین، به وقت و حوصلهی زیادی به منظور ردیابی و یافتن رفتارها و علایق مشتریان نیاز دارد.
تبلیغات، فارق از روش انجام پذیرفتن، و از دید واحد بازاریابی عملی مثبت قلمداد میشود. اما نظر واحد مالی و مدیر ارشد کسب و کار، اگر به همراه بازخورد مالی مناسب نباشد میتواند آیندهی کسب و کار را دچار خطرات جدی سازد. این خطرات بیشتر در مورد استفاده و بکارگیری از تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال وجود دارند چرا که این مدل از تبلیغات بسیار پرخرج و گران میباشد.
برای حصول بهترین نتایج، معمولاً برندهای پیشرو و شناخته شده از آمیختهای از روشهای تبلیغاتی بهره میبرند. با بکارگیری از ترکیبی از روشهای تبلیغاتی، علاوه بر مدیریت هزینهها میتوان نتایج حاصل را به صورت چند برابر حالت معمول بهبود داد.
 
 
 
منابع:
  1. http://www.mpellsolutions.com/benefits-to-using-promotional-gifts-in-2017/
  2. https://phys.org/news/2013-04-reveals-strategy-free-giveaways-maximize.html
  3. https://www.business2community.com/
  4. http://www.antinapromo.com/promotional-items-roi/
  5. https://www.marketo.com/ebooks/types-of-digital-ads-ppc-search-display-and-social/
  6. http://popcontent.co.uk/different-types-of-digital-marketing/
  7. http://smallbusiness.chron.com/pros-cons-tv-advertising-3384.html
  8. https://www.allbusiness.com/television-advertising-pros-and-cons-2592-1.html
  9. https://www.strunkmedia.com/
  10. https://www.godelta.com/blog/2017-promotional-product-trends-to-guide-your-marketing-strategy
آشنای قدیمی شما

تهران، میدان فردوسی، ابتدای سپهبد قرنی، فروشگاه

(شعبه ریتس)

}